Ressenya de "La familia en la ópera. Metáforas líricas para problemas relacionales"

Juan Luis Linares, Pier Giorgio Semboloni, Francisco Javier Ortega, Roberto Pereira, Carlos Sluzki, La familia en la ópera. Metáforas líricas para problemas relacionales. Gedisa Editorial. Barcelona, 2014 (237 pàgs.). ISBN: 978-84-9784-822-0

La crisi econòmica i la reducció dràstica de finançament públic no han impedit que el sector bibliogràfic romangui actiu. Ho proven els continuats llançaments de nombrosos segells, principalment d’empreses petites i mitjanes. En aquest cas, Gedisa Editorial, de infraestructura major, ha comercialitzat un nou llibre que s’afegeix als escassos però qualitatius títols anteriors del seu catàleg musical. Ho ha fet gràcies a una aposta per la convergència de la psicoanàlisis amb la reflexió musicològica. Quelcom cada vegada més estès des d’una perspectiva complementària a l’estètica, la sociologia i la semiòtica. En aquesta línia, cal destacar un clàssic com El espíritu de la ópera de Marie-France Castarède l’ absència de la qual sorprèn en la bibliografia i en les cites, alhora que el no ús de termes com protoconverses, afinitat afectiva o transubjectivitat. Ni tan sols per a corroborar o rebatre algunes de les aproximacions de l’autora francesa del que és un llibre de capçalera en el terreny referit.

Llegeix més...

Ressenya de "Las mejores 50 arias de Verdi", d'Arturo Reverter

Arturo Reverter, Las mejores 50 arias de Verdi, Alianza Editorial. Madrid, 2013 (315 pàgs.). ISBN: 978-84-206-7863-4 

Des fa dècades Arturo Reverter s’ha consagrat com a un especialista operístic -vocal en l’acceptació ampla de la matèria-, no menys brillant en el terreny simfònic i de cambra. Els seus cursos, conferències, seminaris i programes de ràdio (Ars canendi com a referent i culminació) sobre l’art del cant l’hi han permès acumular i desvetllar una gran quantitat de coneixements basats en un criteri tan exigent com insubornable. I, per sobre de tot, tècnicament impecable. Tot això es mostra en aquesta monografia que és un nou exemple del seu mestratge analític i perceptiu, alhora que divulgatiu. Un mestratge que es va fer palès a El arte del canto[1] (tan essencial com el Tratado completo del arte del canto de Manuel Garcia) i reafirmat a Alfredo Kraus, una concepción de canto, ambdós per Alianza Editorial.

Llegeix més...

L'Anell del Nibelung en el seu context (VIII)

VIII. Resum argumental I

Com ja es diu al final del 7è lliurament, al llarg d’aquests treballs s’ha parlat a bastament del context històric en el que es va gestar L’anell del nibelung, però ben poc del resultat d’aquella gestació. I potser que calgui acabar aquesta suite de comentaris fent una mica de resum argumental.

Llegeix més...

L'Anell del Nibelung en el seu context (VII)

VII. Conclusions

Acabava el lliurament anterior amb la violenta repressió soferta pels revoltats de Dresden, i la fugida, en alguns casos fallida, d’alguns d’aquells que s’havien destacat. Entre ells, hi havia el kapellmeister d’aquell Teatre Reial incendiat i pràcticament destruït, mentre que qui era el seu ajudant de direcció, August Röckel, era condemnat primer a mort, pena posteriorment canviada per setze anys d’empresonament.

Llegeix més...

L'Anell del Nibelung en el seu context (VI)

VI. Dresden en flames: la gènesi de la Tetralogia

Acabava l’anterior lliurament amb l’esclat de la revolució dita del 1848. Un conjunt de revoltes a diversos territoris europeus, que en certa manera van tancar el cicle de revoluciones burgeses iniciat el 1789 a França, i que, en el tema que ens ocupa, no sols va tenir una gran importància en la vida de Richard Wagner, sinó que va ser el motor de la Tetralogia.

Llegeix més...

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Canal de YouTube de l'Associació

***Video not found***
Duration: 0
Date: November 30, -0001
Views: 0

Copyright © 2014. Associació Liceistes 4t.i 5è Pis. Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. .