Els meus records del Liceu (VII)

La temporada 1959/60 va ser quan va tornar la soprano Renata Tebaldi, que tants admiradors tenia a Barcelona, amb una adoració espectacular. Va cantar amb la seva veu, d’una bellesa colpidora, tres obres de Puccini: Manon Lescaut, Tosca i La bohème, amb la companyia dels tenors Umberto Borsó (sempre segur); Giuseppe Gismodo (bon cantant) i Gianni Raimondi (d’un timbre penetrant) respectivament.

Llegeix més...

Els meus records del Liceu (VI)

Tornem als records i continuarem explicant els esdeveniments que van tenir lloc des de la tardor de 1958 fins a la primavera de l’any següent, que va acabar amb el concert de Maria Callas. La temporada començà amb Otello, de Verdi, que el va interpretar el tenor xilè, Ramón Vinay, cantant que va realitzar una important carrera, destacant també amb els rols wagnerians que va interpretar a molts llocs, entre ells Bayreuth (on es fa el Festival de Wagner). 

Llegeix més...

Els meus records del Liceu (V)

Seguiré amb els meus records, d'allò que, pràcticament, ha estat la meva segona casa: el Liceu.

La temporada 1957-58, havia de ser inaugurada amb Il trovatore, que es va ajornar per malaltia (o per altres raons, que no han arribat a mi),del tenor Gianni Poggi, molt estimat en aquella època i que havia de cantar per primera vegada el difícil personatge de Manrico. Per tant, la inauguració va ser amb The Saint of Bleecker Street de Giancarlo Menotti, un dels compositors d'aquells anys, que tenia molt d'èxit, amb una música que es pot considerar post-pucciniana.

Llegeix més...

Ressenya de "Moisès i Aaron", de Lluís Duch i Josep Barcons

Lluís Duch, Josep Barcons (col·laborador), Moisès i Aaron. Fragmenta Editorial. Barcelona, 2012 (200 pàgs.). ISBN: 978-84-92416-63-9

La bibliografia musical en català s’està potenciant. És un fet deutor de l’esforç de petites i mitjanes empreses i del tímid suport d’unes entitats culturals que, tot i la crisi, aposten seriosament per fer país subvencionant iniciatives com la present. En aquest sentit, obrir el present llibre i veure el logotip de l’ICEC (Institut Català de les Empreses Culturals) és signe d’una normalitat –en aparença, com a mínim- de l’activitat de empresarial i institucional d’aquest país en matèria cultural. Una normalitat que possibilita que intel·lectuals i estudiosos autòctons puguin publicar treballs de la importància i serietat com el present de l’antropòleg i teòleg Lluís Duch (Barcelona 1936).

Llegeix més...

Ressenya de "El nuevo Bayreuth", d'Emilio José Gómez

Emilio José Gómez Rodríguez, El nuevo Bayreuth. De Wieland y Wolfgang Wagner, Ediciones Karussell: Barcelona, 2013. 434 pàgs. ISBN: 978-84-942038-0-0

Aquesta novetat ens acosta a un treball que pot considerar-se un títol d’èxit i que en pocs mesos arribarà a la seva quarta edició. El nuevo Bayreuth. De Wieland y Wolfgang Wagner és un bon exemple dels freqüents llançaments de nombrosos segells, principalment empreses petites –algunes quasi domèstiques-, que intenten fer-se un lloc en la diversitat del panorama editorial. No obstant, les condicions de publicació a Espanya tendeixen a ser lamentables i només en casos puntuals hi ha motivacions de pes per a que un autor decideixi publicar un llibre sense encàrrec previ. La consciencia que no hi ha negocio possible en aquest terreny i que l’aposta per allò cultural passa inevitablement per l’actitud altruista és una de les cares amagades de molts títols apareguts els darrers anys en llengua castellana. Una es la necessitat de veure’s legitimat intel·lectualment i que l’autor guanyi major respecte professional, tot i cobrar uns drets irrisoris.

Llegeix més...

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Canal de YouTube de l'Associació

***Video not found***
Duration: 0
Date: November 30, -0001
Views: 0

Copyright © 2014. Associació Liceistes 4t.i 5è Pis. Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. .